10 noslēpumi veiksmīga kora mēģinājuma vadīšanai

Panākumi? Mēģinājums? Vai tu esi ticies ar manu kori?!

Es zinu, es zinu. Kora dalībnieki var būt pļāpīgi, un viņi ne vienmēr parādās laikā, un dažreiz šķiet, ka jūs piecelties viņu priekšā un sakāt to pašu vairākas reizes nedēļā, bet tāpat nekas nemainās. ES saprotu. Bet panākumi nenozīmē, ka viss būs ideāli. Tas nenozīmē nereālu cerību noteikšanu savai grupai vai viņu turēšanu pie negodīgiem standartiem.

Panākumi ir vienkārši “nelielas piepūles summa, atkārtota diendienā” (Roberts Koljērs). Un tas sākas ar tevi.

Džims Rohns gudri teica: “Veiksmīgi cilvēki dara to, ko neveiksmīgi cilvēki nevēlas darīt. Nevēlaties, lai būtu vieglāk; novēlu, lai jūs būtu labāki”.

Ko jūs šodien varat darīt, kas jums liks gūt panākumus mēģinājumos šonedēļ? Ko jūs varat darīt mēģinājumā, kas liks jūsu korim gūt panākumus?

Šeit ir daži noderīgi padomi un stratēģijas veiksmīga mēģinājuma vadīšanai katru dienu un šo nedēļu:

1. Plāno, plāno, plāno!

Izvēlieties, kurus gabalus vēlaties atkārtot, un sakārtojiet tos. Parasti es vispirms atkārtoju aktīvās dziesmas, svinīgos skaņdarbus. Pēc tam 5-6 skaņdarbus no mapes (sākot no jaunas vai jaunākas līdz pazīstamākai), beidzot ar kaut ko koris labi zina. Tiecieties pēc jaunu, iesākumā esošo un pazīstamo dziesmu līdzsvara, lai koris būtu ieinteresēts un iesaistīts. Kontrastēšanai izmantojiet arī lēnas, liriskas dziesmas. Iepriekš izlemiet, cik daudz laika vēlaties veltīt katram skaņdarbam, un sekojiet līdzi tam, kā jums iet. Iekļaujiet vienu lietu, ko varat atmest, ja pietrūkst laika, un vienu lietu, ko jūs varētu darīt ar papildu piecām minūtēm.

2. Runā mazāk, dziedi vairāk!

Padomājiet par citiem veidiem, kā ieviest vai pastiprināt muzikālos jēdzienus: vokālais modelis, rokas zīme vai žests, sejas izteiksme, kustība utt. Saglabājiet komandas ļoti īsas un precīzas. Mēģiniet sniegt muzikālas atsauksmes septiņos vai mazāk vārdos!

3. Nodarbiniet koristus visu mēģinājuma laiku!

Labākais veids, kā to izdarīt, ir pēc iespējas vairāk dziedāt. Kad jums jāpārtrauc, nekavējoties sniedziet atsauksmes, lai dziedātāji nesāktu priekšlaicīgi tērzētu ar kaimiņu. Ja jums jāstrādā ar vienu sadaļu, dodiet kaut ko darīt pārējiem – visi dzied šo 1 rindu kopā, vai arī klusi dziediet savu daļu, vai klausieties!Jaunākām dziesmām, kas jau ir nedaudz mācītas, sāciet ar jaunāko vai vissarežģītāko sadaļu, nevis automātiski sāciet no sākuma katru reizi. Neizdziediet atkārtojumus vai sadaļas, kuras viņi zina ļoti labi.

4. Klausieties kritiski.

Neaizmirstiet par kritiku, piezīmju izteikšanu. Kritiski klausieties skaņas kvalitāti, līdzsvaru ansamblī, elpu, frāzējumu, dinamiku, patskaņus un līdzskaņus.

5. Meklējiet veidus, kā mācīt efektīvāk un lietderīgāk.

Ieviešot jaunu muzikālo koncepciju, saglabājiet to vienkāršu. “Ja jūs to nevarat izskaidrot vienkārši, jūs to nesaprotat pietiekami labi.” – Alberts Einšteins. Cik vien iespējams, izmantojiet kinestētisko apmācību. Tas palīdzēs jūsu korim iesaistīties un uzlabos atmiņu. Mudiniet dziedātājus uzņemties atbildību, ierodoties savlaicīgi, atzīmējot viņu progresu, klausoties un koncentrējoties mēģinājumā.

Viens no visnoderīgākajiem veidiem, kā ieviest kaut ko jaunu, ir, izmantojot visu daļu-visu secību: Vispirms izdziediet visu dziesmu, pirms to sadalāt daļās un strādājat pie detaļām. Ja jūsu koris vēl nav gatavs dziedāt skaņdarbu, atskaņojiet ierakstu un ļaujiet tam sekot līdzi.

6. Lieciet kora dalībniekiem justies novērtētiem un ievērotiem.

Nospraudiet stingras robežas, lai mēģinājumu vienmēr sāktu un beigtu laikā. Tas parāda cieņu pret jūsu kora dalībniekiem (atcerieties, ka viņi ir brīvprātīgie!) Un parāda, ka jūs nopietni domājat par darbu, ko veicat mēģinājumos. Negaidiet, kamēr visi ieradīsies, jo tas viņiem iemācīs, ka viņi var ierasties ar 5-10 minūšu nokavēšanos un neko nepalaist garām.

Ātri pārvietojieties starp skaņdarbiem. Nesniedziet viņiem pārāk daudz laika, pretējā gadījumā viņi zaudēs uzmanību un zaudēs interesi. Uzrakstiet mēģinājuma plānu uz tāfeles vai, izdrukātu katram dziedātājam uz lapas, lai viņi varētu sakārtot savu mūziku pirms mēģinājuma sākuma (pamudinājums ierasties dažas minūtes agrāk!).

7. Esiet konkrēts!

Ja jūs lūdzat kori kaut ko nodziedāt vēlreiz, norādiet viņiem konkrētu iemeslu – padomājiet par kaut ko, mainiet kaut ko, izsakiet kritiku, piezīmes, izveidojiet frāzējumu ieklausieties viens otrā utt., Vienkārši sakot: “Dziediet vēlreiz”, viņi tos nesapratīs

8. Esiet gatavs!

Padomājiet par efektīviem veidiem, kā nodot jaunu mūziku un atkārtot vecos skaņdarbus. Ja jums ir mapju sistēma, pirms mēģinājuma varat ātri un ērti nodot mūziku. Kad dziedātāji saņems mapes, viņiem būs pieejama visa nepieciešamā mūzika.

Paredziet sava kora vajadzības, turpat blakus tiem, kam tie nepieciešami, turiet burciņu ar svaigi asinātiem zīmuļiem, kabatas lakatiņiem, ūdens pudelēm. Arī izveidojiet dažas papildu mapes, lai jums būtu ko iedot, kad uz mēģinājumu nāk jauni dziedātāji.

9. Padariet to muzikālu!

Dažiem no jūsu dziedātājiem kora mēģinājums var būt vienīgā iespēja, ar kuru viņi katru nedēļu var veidot vai sastapties ar mūziku. Padariet to pēc iespējas muzikālāku! Iepazīstiniet muzikālos jēdzienus pirms notīm un ritmiem vai vismaz saistībā ar tiem. Daudz grūtāk ir strādāt pie frāzes veidošanas, elpas un dinamikas, ja dažas nedēļas esat strādājis tikai pie notīm un ritmiem.

10. Nekad nepārstājiet mācīties!

Jūs esat vairāk nekā tikai kora direktors – jūs esat mūziķis, dziedātājs (varbūt ne solists, bet tas ir labi!), Skolotājs un garīgais mentors. Esiet labākā visu šo lietu versija, nepārtraukti attīstot zināšanas, prasmes un izglītību. Izmantojiet tālākizglītības iespējas savā reģionā. Ejiet uz konferencēm. Apmeklējiet dzīvās mūzikas pasākumus. Ja balss nav jūsu galvenais instruments, praktizējiet dziedāšanu un balss izmantošanu. Pārdomājiet savu mācību un uzlabošanas veidus.